در راه اندازی کسب و کار خود، باید تمام انرژی را که می توانید جمع آوری کنید و در اولویت اصلی خود بهبود محصول یا خدمات و رشد کسب و کار خود از طریق فروش قرار دهید.

اما در هر کسب‌وکاری، جنبه‌های مهمی مانند مدیریت مالی وجود دارد که رسیدگی به آن‌ها نیازمند دست‌های شایسته، آموزش‌دیده و فنی است و ممکن است در چنین زمینه‌هایی مهارت کافی نداشته باشید.
شما به راحتی می توانید از خدمات یک شرکت حسابداری استفاده کنید تا این جنبه های کسب و کار  را برای شما اجرا کنید. یک موسسه خدمات حسابداری از تیمی متشکل از حسابداران حرفه ای تشکیل شده اند که به طور خاص برای ارائه خدمات مالی ویژه به شرکت ها و افراد آموزش دیده اند.

خدمات ارائه شده توسط شرکت حسابداری

حسابداری یک خدمات مالی اساسی و در عین حال بسیار مهم است که توسط شرکت های حسابداری ارائه می شود. این خدمات شامل برنامه ریزی و ثبت تمام اطلاعات مالی است که در داخل کسب و کار انجام می شود. از آنجایی که ممکن است به حساب متعلق به شرکت باشد، با توجه به اینکه هر کدام از حساب‌های مربوط به آن نیاز است. حسابدار یا حسابدار هنگام ثبت سوابق، این موضوع را ارزیابی می کند.

حسابداری برای هر کسب و کاری بسیار مهم است، زیرا هیچ کدام نمی تواند ثبت تمام تراکنش های مالی خود را با موفقیت انجام دهد. با این وجود، لازم نیست هر حسابداری در حرفه حسابداری باشد

حسابداری با ارزیابی تجاری، شناسایی و ثبت هر تراکنش مالی انجام شده توسط شرکت سروکار دارد. اصل اصلی بین این دو این است که در حالی که حسابداری در ثبت می شود، حسابداری با تفسیر این سوابق برای تشکیل یک صورت مالی برای شرکت سروکار دارد .

این صورت‌های مالی که توسط حسابدار جمع‌آوری می‌شود بسیار مهم هستند، زیرا نشان می‌دهند که آیا کسب‌وکار در حال پیشرفت است یا نه و دلیل پشت آن چیست، و این می‌تواند برای تصمیم گیری در مورد حرکت بعدی شما استفاده شود

خدمات مشاوره حسابرسی

نیاز به بررسی سوابق مالی ، بررسی خطاها و اینکه آیا کسب و کار مطابق با قوانینی است که در حال انجام است، وجود دارد – این همان چیزی است که حسابرسی مستلزم آن است. حسابرس یک حسابدار متخصص است که به طور مستقل و نه در داخل شرکت کار می کند و بنابراین می توان در مورد صورت های مالی شرکت نظر بی طرفانه باشد. تهیه صورت های مالی شامل صورت سود و زیان ، ترازنامه یا صورت وضعیت مالی ، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان وجوه نقد توسط حسابدار صورت می گیرد.

شرکت حسابداری

برنامه ریزی و تهیه اظهارنامه مالیات

قوانین و بخشنامه های مالیاتی پیچیده هستند و در ایران هر روز قوانین و بخشنامه ها در حال تغییر هستند. اطلاع و اشراف به تمام این قوانین و بخشنامه های مالیاتی از عهده شما به عنوان مدیر یک کسب و کار خارج است. شما باید قوانین مالیاتی که در حال تغییر هستند را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که با مقررات فعلی مطابقت دارد.

از آنجایی که مشغول مدیریت کسب و کار خود هستید،  زمان کافی برای تهیه اظهارنامه مالیاتی خود نداشته باشید و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود پس از مهلت مقرر برای شما جریمه هنگفتی به همراه خواهد داشت.

همچنین تکمیل اشتباه اظهارنامه مالیاتی و یا عدم اطلاع شما از قوانین مالیاتی موجب می شود از معافیتهای مالیاتی بهره مند نشوید یا بیشتر از آنکه قانون مشخص کرده است مالیات پرداخت کنید. موسسه خدمات حسابداری به شما کمک می کند تا از مسائل مالیاتی اجتناب کنید، آنها حتی به شما کمک می کنند تا راه هایی برای به حداقل رساندن مالیات خود پیدا کنید .

حتما بخوانید : وظایف شرکت مشاوره مالیاتی چیست ؟

شرکت‌ های حسابداری به‌عنوان مشاور مالی شناخته می‌شوند و از دانش خود برای ارزیابی وضعیت فعلی شما، تعیین بهترین گام بعدی، اطلاع‌رسانی در مورد تغییرات در مقررات کسب‌وکار در محیط‌تان استفاده می‌کنند و به شما توصیه می‌کنند که چه کاری باید انجام دهید. کسب و کار کارآمدتر و موفق تر است.

شرکت های حسابداری در تهران به دلیل ارائه خدمات مشاوره ای برای برنامه ریزی بیمه و مالیات، به شما توصیه می کنند که چه تصمیمی بگیرید و زمان مناسب آن را بگیرید، که همگی در جهت پیشبرد کسب و کار شما هستند.

بیشتر بخوانید : امور مالی و حسابداری خود را به این شرکت حسابداری بسپارید